søndag 2. januar 2011

Oppskrift: Rillestrikket stripete baggylue (...eller en mer klassisk modell)





GARN: Rauma Finull, 2 farger, et nøste av hver farge Rundpinne nr 3,5 mm

Kort beskrivelse: Enkel baggylue [klassisk lue] som strikkes frem og tilbake i rillestrikk på rundpinne. Luen strikkes kontinuerlig i et stykke og maskes sammen til slutt. Du må bare kunne telle, strikke rettmasker og maske sammen (sy sammen). Ønskes en klassisk luemodell, så strikk maskeantallet i klammeparenteser [] der det er angitt, ellers strikk maskeantallet som er angitt.

Oppskriften finner du gratis HER.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flott lue :)
Ha en fin kveld
/myr

Bitt@mi sa...

Nydelig lue:-) Den skal jeg prøve meg på snart!
Tusen takk for oppskrift.

Kelsina sa...

Flott lue! Takk for at du deler oppskriften med oss.

Hobbymegher sa...

Hei!

Sååå nydelig lue! <3

Jeg la inn en link til oppskriften, med bilde inne på siden min på fb; inspirasjon til håndarbeide: http://www.facebook.com/InspirasjonTilHandarbeide

Både på lue og votter.
Håper det er ok?
Si ifra hvis ikke, da sletter jeg. =)

Gitte sa...

Sikke en flot hue,tusind tak for at du deler opskriften