fredag 23. januar 2009

Kattesokker - en ferdig !





Etter noen dager uten strikking har jeg nå blitt ferdig med den ene kattesokken :-)
Planen var at dett skulle bli en gave til min lillesøster (hun bruker str 38 som meg), men sokkene ble litt små, jeg vil tippe str 35-36 eller noe deromkring. Så de blir nok til eldstejenta mi istedet - gjett om hun blir glad !

Jeg har brukt pinnenr 3,5 og Silja, og fulgte str. Middels i oppskriften.
Selvsagt klarte jeg ikke å følge mønsteret denne gangen heller *flau*.
Kattene har fått perlestrikk på kroppene, tilsvarende for potenen under, og hælfellingen fikk også brune striper langs fellingen i tillegg til den blå.
Det blir nok et par sokker til, men da skal jeg følge str. Stor.
Morsomme å strikke :-)

6 kommentarer:

Irene sa...

så fine dine ble! Jeg holder på med hælen på den første. Har nok ikke blitt så mye strikking i det siste på meg. Enig i at sokkene er kjempegøy å strikke -- men også skikkelig konsentrasjon - ihvertfall for meg som ikke er vant med mønsterstrikk etter diagram!

Anonym sa...

ååååååh.. Råtøffe!!!!!!!!!!!! Tror jeg må prøve meg på disse en gang! de var rett å slett for fine til å ikke prøve ;)

Muffin sa...

Kattene ble riktig så snaisne i perlestrikk, tror dette ble av rasen burmeser? Så flink du er!

LivM sa...

De ble utrolig flotte! Godt jobbet!

Muffin sa...

Forresten ligger det tre awarder til deg i bloggen min :)

Charlotte sa...

Disse ble kjempe fine! Flotte farger. God helg