onsdag 4. august 2010

Retro-inspirert vognteppe + vognleke

Jeg har strikket et retro-inspirert vognteppe med ugler. Uglemønsteret har jeg laget selv og selve teppet er strikket på strikkemaskin. Det er dobbelt med mørkegrønn bunfarge på den ene siden og mørk petrol som bunnfarge på den andre siden. Teppet er kantet med en heklet bue-kant. Siden teppet har ugler på så måtte jeg hekle en ugle som vognleke også. Garn er Silja som er maskinvaskbart på 40 grader - praktisk til babyer. Vognleken er inspirert av dette mønsteret, men jeg har ikke fulgt anvisningene her, men heller laget min egen løsning.

19 kommentarer:

skb sa...

For eit nydeleg teppe, både fargar og mønster.

Unknown sa...

Kjempestilig!!

Hanne sa...

Veldig fint teppe :D

Monstermønster sa...

Nydelig! Digger uglene på teppet!

Beate sa...

Så flott teppe!!

Silje sa...

Utrolig lekkert teppe.Virkelig min smak :D

Strikkelise sa...

Wow! Nydelige farger og veldig kule ugler.

duBedåre sa...

Herlig teppe! Og så gøy at det er flere maskinstrikkere her i bloggland. Genial ide med de boblene mellom uglene, alltid et problem å unngå for lange tråder på baksiden, og utrolig kjedelig å sy inntil lange trådheng etterpå. Kan jeg få bruke boblene dine?

Uglene er også geniale. FIIIINT! (o:

Popsinune sa...

Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen.

duBeåre: bare bruk boblene. Som du sier det er greit å finne på noe mellom figurene for å unngå disse lange trådene. Du har jo laget så fine strikketepper du også (....kikker jo ofte i bloggen din når nye innlegg dukker opp).

Xhantippe sa...

Utrolig flott vognteppe Pops!! Du imponerer stadig med det du lager.

Judith sa...

Nydelig! Lekre farger også!

A-I sa...

Så flott teppe! Likte godt vognleken også jeg!

Felisi sa...

Herlig! Smart måte å lage teppe på, fint å slippe lange tråder på baksiden som små fingre kan sette seg fast i.

medina sa...

Nydelig, virkelig nydelig teppe. Og så artig at du hadde rev i avartaren din:)

mimouna sa...

Det var et lekkert teppe! Fine ugler og flotte farger. :D

gyldenkron sa...

For et flott teppe du har strikket! Ha en fin helg

Camilla Helen sa...

Hei :)

Kan vi bestile et slikt vognteppe og ugle av deg?
Syns de var utrolig fine :)


Mvh
Camilla K

Popsinune sa...

Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen !

Camilla: jeg har sendt deg epost ;-)

Anita Cecilie sa...

nydelig tepe