lørdag 13. desember 2008

Rillestrikkede sideveis-votter






Ja, nå er votteproduksjonen igang. Denne gangen har jeg laget mønster med riller og forkortede rader. Litt samme variant som sokkene. Jeg har til nå laget en damemodell og en herremodell.


Jobber med å få ned oppskrift, men tror ikke jeg får den ferdig før i romjulen. Det er altfor mange julegaver som må ferdigstilles først.


En rillestrikket hals med knapper har jeg også laget, men her må jeg også strikke en til og se ulike løsninger før en oppskrift kommer for denne.

(herrevott i brun og turkis)



6 kommentarer:

Cloudberry sa...

De vottene er stilige!

Monicas sa...

Heisann..så mye fint du har laget...liker så godt å se andre sitt skaperverk...

Anonym sa...

Tøffe votter! Håper du legger ut oppskrift når du får den ferdig :-)

LivM sa...

Så flotte det ble. jammen er du flink til å lage oppskrift på en uvant teknikk!

LivM sa...

Vil gjerne få ønske deg og dine en riktig God Jul!

Anonym sa...

Oi, kjempefine ting :)